blog_logo
call_logo

ANISOMASTIA SINDROMUL POLAND

Sindromul Poland

Sindromul Poland este denumirea dată unei afecţiuni care se manifestă prin lipsa de ţesut adipos şi muşchi într-o parte a toracelui. Aceasta poate de asemenea să se manifeste prin: dezvoltarea incompletă a braţului, a mâinii şi a degetelor pe partea ipsilaterală. Poate fi însoţit şi de alte afecţiuni, cum ar fi sindromul Moebius sau sindromul Klippel-Feil. În cazul sindromului Poland, problema apare în partea dreaptă a toracelui de două ori mai des decât în partea stângă. Bărbaţii suferă de această problemă de două ori mai des decât femeile.

Denumirea sindromului se datorează lui sir Alfred Poland, chirurg englez, primul care a observat şi a descris această afecţiune în 1841.

ανισομαστια συνδρομο poland

SIMPTOME

Simptomele pot varia de la individ la individ. Provoacă un grad foarte mic de incapacitate sau disfuncţie. Din acest motiv, multe persoane se adresează medicului la vârste înaintate. Nivelul de inteligenţă nu este afectat.

Simptomele sunt în special de două tipuri :

1) la nivel muscular: sunt afectaţi o parte din muşchii pectorali, care pot chiar lipsi cu desăvârşire. Poate lipsi o parte din muşchiul mare pectoral şi pectoralul mic în întregime.

2) la nivelul sânului: sânul şi/sau mamelonul sunt insuficient dezvoltate.

În afară de cele menţionate mai sus, în unele cazuri pot apărea şi alte simptome:

1) pot de asemenea să lipsească anumiţi muşchi din apropriere, cum ar fi muşchiul serratus anterior, de pe părţile laterale, precum şi muşchi ai spatelui, cum ar fi  muşchiul dorsal mare.

2) pot se lipsească unele coaste,

3) osul umărului poate să fie mic şi într-o poziţie mai ridicată (omoplatul supraridicat congenital, cunoscut şi ca maladia Sprengel),

4) braţul şi mâna pot fi insuficient dezvoltate,

5) degetele de pe aceeaşi parte pot fi mai scurte,

6) firele de păr  de sub braţ pot lipsi pe alocuri.

Pentru diagnosticare se utilizează radiografii ale toracelui şi tomografia computerizată. Toate simptomele de mai sus se pot prezenta sub o formă uşoară sau severă. Persoanele care prezintă simptome uşoare de obicei nu se prezintă la medic şi de aceea rămân nediagnosticate.

Tratamentul Sindromului Poland

Tratamentul depinde de gravitatea problemei. În cazurile uşoare, augmentarea mamară şi crearea de mamelon sunt de obicei de ajuns pentru corectarea problemei.  Se urmează procedura de augmentare mamară exact în acelaşi fel în care se aplică aceasta în cazul persoanelor cu sâni atrofiaţi. În afară de implanturile de silicon disponibile pentru femei, există şi pentru bărbaţi implanturi similare, care respectă forma sânului masculin. În alte cazuri, transplantul de grăsime poate să amelioreze cu mult aspectul estetic al zonei.

Mamelonul este creat de regulă prin tehnica tatuării.
Atunci când există o lipsă de muşchi, chirurgul plastician poate să utilizeze muşchi din cealaltă parte, cea sănătoasă, sau să transplanteze muşchi din orice altă parte a corpului. Se pot de asemenea folosi coaste artificiale.

În cazul bărbaţilor,  aceste operaţii reparatorii se pot face şi la vârsta de treisprezece ani.  În cazul femeilor, trebuie să se aştepte ca sânul să îşi fi finalizat dezvoltarea.

În ceea ce priveşte degetele, acestea pot fi reconstruite în diverse moduri sau pot fi separate degetele unite (sindactilia).

Ameliorarea aspectului fizic al unui pacient şi mai ales al unei paciente suferind de sindromul Poland are influenţe pozitive asupra psihicului acestuia şi contribuie la reintegrarea persoanei în activităţile sociale sau personale de la care s-a autoexclus până atunci.